pühapäev, 15. aprill 2007

Arstil käimne Rootsi moodi

Niih, reede hommikul tekkis mul vajadus kasutada Rootsi arstiabi - nimelt ärkasin hommikul üles ja korralikult hingata ei saand... valus oli. Mõtlesin, et ootan natuke ja vaatan, kas läheb paremaks, aga peale 3h ei mingit muutust. Njah, mis siis ikka.. Kuna hingata on vaja, siis võtsin Alla Maria kaasa ja seadsime sammud arsti poole.

Esimene peatus - Kliinik kohe Chalmersi juures. Läksime registratuuri ja ütlesime, et arsti juurde vaja. Sealt vastu, et kahju küll, aga kõik hädaabi ajad on juba kinni tänaseks, et kui elus olete võite homseks aja kirja panna. Mõtlesime, et homseni nagu küll oodata ei taha.. seega pakuti, et õde võib üle vaadata... Noh, see juba parem variant.. võttsi siis andmed mult ja teatab, et ma ei kuulu üldse selle kliiniku alla, et pean hoopis kuskile kesklinna minema.. mõtlen et wtf... aga lõpuks ikka saime tädi niikaugele, et õe vastuvõtule ikka saan seal. Noh, peale pooletunnist ootamist lõpuks õde kutsubki mind.. kysib paar küsimust ja ütleb, et ei.. sa ikka pead arsti juurde minema - Kesklinna.

Nii, kesklinnas... võtan numbri, kõigepealt selleks et üldse registratuuri saada.. 40inimest on enne mind. Lõpuks, peale 2h ootamist saan registratuuri. Esitan oma ID ja ütlen, et rootsi personnummer on ka olemas.... tädi vaatab mulle lolli näoga otsa ja ytleb, et aga sul ei ole rootsi ID kaarti... sa pead maksma 1500 SEK ... mul nii, et wtf.. seda raha ma nüüd küll ei maksa ja mis mõttes nii palju.. teised enne käinud ja siis paarsada krooni olnud... Alla Maria vaatab läbi ukse, et mis krt toimub, et seal niikaua olen.. tuleb siis sisse ja uurib, et mis probleem on... räägin talle ja siis ta vaatab, et wtf.. et ta käis seal samas kohas ja tal ka ei ole rootsi ID kaarti ja maksis ka paarsada krooni, et mida nad krt seletavad.. AM siis seletab nii inglise kui ka rootsi keeles, et krt, mul on ju rootsi personnummer, et sellest peaks ju piisama ja siis lõpuks... peale ma ei tea mitmendat korda mainimast tädi ärkab, et aaaa, sul on personnummer.. ok, ytle siis viimased 4 nr't... ja teenustasu 200 SEK.. noh, nüüd me juba räägime... sain siis ennast regatud ja nüüd uude järjekorda.. ehk siis ootame arsti kutset.

See läks suht ruttu, pool tundi ja kutsutigi sisse.. Arst tuli ja kuulas ja vaatas.. njah, kopsud korras, aga mingid pisikesed lihased ribide all paistes (ma ei tea küll millest)... saatis mu retsepti apteeki ja sain oma rohud kätte... ja täna on juba täitsa ok olla, kuigi jooksma veel ei riski minna.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

eino eri kohas ikka lihased katki.. äkki sa jooksed unes ka.. :)

Risto

taaniel ütles ...

hmm, ma vist nii väga enam ei tahagi rootsi aga seal on vist teeninduskultuur parem kui eestis, vähemalt mul laupäeva õhtul oli küll selline tunne reanimatsioonis, et lööks ühele tädile litaka targutamise eest

Eret ütles ...

haha, teeninduskultuur terviseasutustes... parem.. hmm, don't think so... enne kui sa arsti jutule yldse pääsed kysitakse sult 10 korda, et ega sul stress ei ole .. nii kaua kuni sa lõpuks stressi saad .. ja mult kysis tädi registratuuris, et aga miks sa üldse siia tulid :D