kolmapäev, 10. oktoober 2007

Kes vastutab?

Esmaspäeval pidin lendama otselennuga (opereeritud City Airlines'i poolt) Göteborgi. 2,5h enne lennu väljumist saan aga telefoni kõne SAS'st sisuga, et mu lend jääb ära. Pakuti asemele lendu läbi Stockholmi, mis aga väljus ~1,5h varem. Kuna Göteborgi oli vaja saada, siis nõustusin ja kihutasin lennujaama. Sain oma asenduspiletid SAS'i kassast kätte ning läksin chek-in'i tegema. Pagasit ära andes uurisin, et kas ma pean Stockis oma koti välja võtma ja uuesti chek-in'i tegema või läheb kott otse Göteborgi. Tädid sealt vastu, et kuna tegemist 'connected' lennuga, siis koti pärast ei ole vaja muretseda, et pean lihtsalt ise terminali vahetama ja koti saan kätte Göteborgist. Kõik näib ilusti sujuvat, lennud on graafikus ning reisida saan äriklassis. Stockis kohtun veel Mari-Liisiga, seega möödub aeg lennujaamas ka kiiresti. Göteborgi jõudes seisame kahekesi pagasi lindi ääres ja ootame oma kotte, mida aga ei tule ega tule... ning ei tulegi! Noh, mis siis ikka, tuleb ikka vahest ette et pagas jääb maha, ei ole hullu. Lähme siis 'paggage claim'i ning anname teada, et meie pagasit pole. Tädi paneb kõik ilusti kirja ja ütleb, et noh, kui te asjad leitakse, siis helistavad ja siis me peame ise minema lennujaama asjadele järgi. Vaatame Mari-Liisiga üksteisele otsa, et mismõttes me ise järgi peame minema. Kui pagas kaduns, siis ikka nad peaks meile asjad koju saatma kui nad need üles leiavad. Tädi vastu, et ei, et ükski lennufirma ei võta seda lisakulu endale. Vaidleme ja vaidleme kuni tädi ütleb, et tagasi lennul Tallinnasse võime esitada kaebuse City Airlines'le, Estonian-air'le või siis Tallinna Lennujaamale. Mõismõttes tagasi lennul.. kas ma peaks detsembri lõpuni sellega ootama v? Noh, jätame SAS'i tädi korraks rahule ja lähme otsime üles City Airlines'i kassa, kuna nende lend ju jäeti ära. Lähme sinna, kedagi pole. Küll on aga samas kohas SAS inimesi. Küsime neilt, et kas nad esindavad City Airlines'i ka, vastus jaatav. Räägime siis, et meil mure.. ja niipea kui kuuldi sõna 'problem' teatas onu, et tema ei saa midagi teha, et peame helistama City Airlines'i. Annab meile nende kontaktnumbri. Uurime, et kas ta ise ei võiks helistada, vastus on eitav. Helistame siis, keegi ei võta vastu.. noh, kell hakkas 5 saama, seega tööpäev Rootsis on läbi. Helistame Tallinna Lennujaama, seal ei taha keegi vastutust võtta ja öeldakse, et helistage Estonian-air'i. Helistame sinna, antakse järgmine number. Helistame siis uuel numbril, räägime probleemi ära, öeldakse, et helistage Tallinna Lennujaama, et see ei ole nende teema. No krt, närvidele käib. Tädi nõustub, aga palub hommikul tagasi helistada. Well, sõidame siis koju ja jääme ootama hommikut.

Mari-Liis helistab, täiesti vihane... Estonina-air'st oldud teda läbi sõimatud. Olgu, helistan ise. Keegi ei võta vastu, helistan uuesti... endiselt keegi ei võta vastu. Otsin netist uue nubri... edu, sain liinile. Räägin probleemi ära, tädi teatab, et tema ei tegele sellega ja annab numbri kuhu enne olin just proovind helistada.. ütlesin, et seal ei vasta keegi.. tädi ütles, et pean poole tunni pärast tagasi helistama. Tehtud.. poole tunni pärast saan liinile. Onu võtab vastu.. räägin probleemi ära...

Onu: aga kas te siis ei tea et Rootsis, Norras ja USA's peab alati oma pagasi välja võtma esimese peatuspunktis.
Mina: Well, ei tea jah, selleks ma veel küsisingi järgi chek-in'is kas ma pean oma koti välja võtma Stokis või mitte, vastati et ei pea...
Onu: Noh, nüüd siis teate. Aga kas te oma pileti pealt ei lugend reegleid?
Mina: Mis pileti, mul polnudki mingit piletit
Onu: Olgu, aga miks te internetist enne tollireegleid ei lugend kui te vahemaandumisega lendate
Mina: Millal ma oleks pidand seda tegema, kui ma vaevalt lennukile jõudsin kuna mu otselend tühistati
Onu: aga te peaks ikkagi olema teadlik sihtriigi tollireeglitest
Mina: miks ma pean tutvuma vahemaandumisega lendudega, kui ma olen ostnud oma pileti otselennule? Ja pealegi, ma küsisin chek-in'st kas ma pean oma pagasi Stokis välja võtma, vastati et EI pea.
Onu: See mis teile chek-in's öeldakse ei ole oluline, te peate ise olema tollireeglitega tuttav
Mina: Seega nad võivad mulle chek-in's öelda mida tahavad ja anda vale informatsiooni ja keegi ei vastuta selle eest
Onu: Täpselt nii. Klient peab ise olema teadlik tollireeglitest
Mina: ei no aitähh (saatsin onu mõttes p***** ja lõpetasin kõne)

Ehk siis tore on. Vahet pole mida chek-in'i tädi sulle räägib, võib sulle igasugust jama kokku ajada, tal on see õigus, tema ei vastuta selle eest, ise oled loll kui usud. Ehk siis olen ametlikult loll ja blond... Järgmine kord lähen ise onudega kaasa ja viskan oma koti lennukile ning lähen võtan ise lennukilt maha.

Õhtu poole helistas Mari-Liis City Airlines'i ja rääkis veel oma mure neile ära. AINUKESED kes olid normaalse suhtumisega. Vabandasid, et pidime sellise jama läbi elama. Kuna keegi City Airlines'i töötajatest oli parasjagu just Göteborgi poole liikumas, siis anti meie pagas (mis oli vahepeal saabunud) tema kätte ja ta toimetas selle Mari-Liisile Chalmersisse.

Lõppkokkuvõttes võib õnnelik olla, et oma asjad kätte saime, samas aga väga ebameeldiv ning energiat- ning närvesööv elamus.


Kommentaare ei ole: