pühapäev, 25. august 2013

Göteborg, my love!

Kui mul on tõeliselt puhata vaja, siis ma lähen tavaliselt Göteborgi ja nii praktiliselt igal aastal. Kuigi ma üldjuhul linnadest ei vaimustu, siis Göteborgil on mingisugune maagia, mis lihtsalt paneb sind seda linna armastama, sadagu seal kasvõi pussnuge.

Puhkamiseks on see minu jaoks ideaalne paik, sest kuna tegemist ikkagi minu kunagise koduga, siis ei ole kohustust mööda linna ringi traavida ja vaatamisväärsustega tutvuda. See ei tähenda muidugi, et ma mõnda neist ei külastaks - lemmikud tuleb ju ikka üle vaadata :) 

Samal õhtul kui Göteborgi saabusime (Mari-Liis tuli Eestist sama lennuga mis mina) tuli ju ikka jooksutossud jalga tõmmata ja oma lemmik jooksurajad üle vaadata ehk siis suundusime Delsjöni järve äärde. Minu üllatuseks oli Mari-Liis vahepeal kolinud Olskrokenisse ehk siis olime Delsjönile päris lähedal - tuli vaid ühest mäest alla joosta ja teisest üles ja kohal olimegi :)  Oeh, Tallinna lähedal võiks ka mõni selline koht olla -  see on lihtsalt imeline!!! Enam ei imesta ma üldse, et ma seal elades nii heas vormis olin ja igaõhtu kellaajast ja väsimuse astmest hoolimata jooksmas käisin :)

Minu saabumisest järgneval päeval algasid Göteborgi kultuuripäevad, ehk siis tegin endale vaikselt pai hea ajastuse eest, sest ega ma enne nendest kultuuripäevadest teadlik polnud. Kultuuripäevad tähendasid siis seda, et toimus meeletult palju erinevaid kontserteid ja üritusi, mis kõik olid tasuta. Avamise õhtul oli Götaplatsen muudetud suureks ooperilavaks ning lisaks oli suur ekraan toodud veel Avenyn-le. Ega me Mari-Liisiga seda võimalust kasutamata ei jätnud, seega nautisime ooperit vabas õhus -  päris äge! :) Lisaks käisime kuulamas kohalikku kuulsat jazz bändi (nime kahjuks ei mäleta). Nad olid superägedad, tõesti! Ma ei ole jazzi armastaja, aga no nad olid nii ägedad - näha oli, et nad armasavad seda mida nad teevad. Super! 

Kuna Göteborgi jooksurajad on ikka nii super mõnusad ja kutsuvad, siis võtsin ette ka ühe pika jooksu (kõigepealt ümber Delsjöni ja siis pikk Skatas rada). Oh sa jeebus küll, need tõusud mis ümber suure Delsjöni rajal on -  need suretasid vaikselt mu jalgu ning kui selle ringiga lõpetasin ja suundusin Skatas-i rajale, siis olid mul jalgade asemel vaid spagetid, mis kuidagimoodi risti-rästi veel all liikusid. Õnneks peale 21km olin lõpuks koduukse ees ning peale dushi all käiku suutsin liikuda veel vaid diivanile, kus ma veetsin terve järgneva õhtu, kuigi esialgne plaan nägi ette taas kultuurikava linnapeal.

Olenemata asjaolust, et 2006-2008 Göteborgis elasin ja peale seda iga aasta Göteborgi külastanud olen, siis polnud ma kordagi käinud paadiga mööda kanaleid sõitmas. See viga tuli loomulikult parandada. Kuna ilm oli sobilik, siis soetasin endale hop-on hop-off combo pileti ning hüppasin paadile. Peab mainima, et see oli geniaalne idee, sest ma sain ikka palju palju targemaks. Kohad ning majad, milledest olin mitmeid ja mitmeid kordi enne mööda kõndinud, teadmata nende kohta midagi, said kohe hoopis teise ilme :) Põnev! Pärast rääkisin Mari-Liisile ka suure õhinaga, mida uut teada olin saanud, ning tuli välja, et ega temagi kõik teadnud, kuigi ta Göteborgis elanud vist juba aastast 2002. Seega, kes sinna peaks sattuma, siis soovitan väga :) 

Lisaks sai loomulikult õnne proovitud Lisebergis, kolatud mööda poode ning maiustatud Göteborgi lemmik kohvikutes. Ah jaa, ja avastasin hiiglasliku valikuga kommipoe, mis olevat seal olnud juba aastaid, kuid millest ma ei teanud enne mitte kui midagi - kuidas see võimalik on!?!

Kommentaare ei ole: