pühapäev, 11. jaanuar 2009

Treening: Liiapeksi - Aegviidu

Winter xDream on lähenemas ning Markol tuli idee teha üks ühine treening ja sedakorda mitte lihtsalt tavaline jooks Nõmmel või Harkus, vaid hoopis midagi ekstreemsemat. Nimelt, joosta läbi üks RMK matkaradadest: Liiapeksi - Aegviidu (RMK info järgi 36km, kuid tegelikku pikkust siiski ei tea). Seega, laupäeva hommikul suundusime Alexi juurde, kes meid meie teekonna alguspunktini transportis. Leidsime üles ka punased täpikesed, mis meie rada tähistasid ning sealt me (võistkond Net Group 1, koosseisus mina, Marko ja Tarmo) oma jooksuteekonda alustasime.

Ilm oli super, -1 kraadi ning päike paistis. Tuju oli ka hea ning esimesed 1,5h möödusid kiirelt. Lisaenergiat sai veel ümbritsevast loodusest - särav-valge lumi sätendas päikese paistel ja mets tundus muinasjutulisena :) Esimene breakpoint saabus kahe tunni möödudes - tõuse ei olnud enam nii lihtne joosta ning lumes sumpamine võttis juba vanduma. Ei, lumes ei ole lihtne joosta ning lumes tõuse joosta ei ole kohe kindlasti kerge. Hambad ristis, pilk jalgeesisele suunatud ja muudkui edasi, lootes, et peagi saab rajale, kus lumekate veidi õhem. Õnneks lootused täitusid ja jõudsime välja Kõrvemaa suusaradadele :)

Vaadates kui kergelt teistel suusk libises oleks tahtnud ka kuskilt põõsast suusad välja võtta ning rõõmsalt finishi poole liuelda. Kuid noh, suuski meil polnud, seega jooksusammul (mis tõsi küll vahetevahel kõnniks muutus) edasi. Teine breakpoint, 3,5h rajal olnud ning jalgades võis tunda korralikku väsimust - raske maastik ning lumes sumpamine olid teinud oma töö. Lisaks valdas veel teadmatus palju lõpuni on jäänud. Õnneks jõudsime peagi suusaradade kaardini ja saime selgust, kus asume ja et lõpuni ~6km. Kuna olime vahepeal oma punased täpid ära kaotanud (või ei olnud neid lihtsalt vahepeale märgitud), siis uurisime igal võimalusel suusaraja kaarte, et veenduda kas oleme ikka õigel teel ning lõpuks nägime taas punaseid täpikesi. Ja siis ilmus välja Alex, kes oli meile vastu jooksnud ning teatas meile rõõmustava uudise: autoni on ~1km. Oi, samm muutus kergeks ning oleks nagu kuskilt kamaluga energiat juurde saanud ning kui lõpuks auto paistma hakkas, siis jätkus energiat veel isegi lõpusuprdiks :)

Tehtud: 4h 20min !!! Super! Jah, oli raske, kuid seda enam võib endaga rahul olla. Ning pealegi, kuidas ikka kestvust treenida kui mitte nii ;)

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Mul kulus sama trassi läbimiseks ca. 8h - tõsi, seda küll mitte joostes vaid käies :)