laupäev, 22. jaanuar 2011

Giselle

Rahvusooperi kodulehel balleti etendusi vaadates jäi silma just Giselle, mis justkui kutsus vaatama. Kui sõbranna aga pileteid ostma hakkas vaatas vastu tavapärasest 2 korda kõrgem piletihind, mille peale sõbranna kaks kätt üles tõstis ja ka mina mõtlesin teise etenduse valimisele. Külaskäigul vanematekoju küsis aga ema, et ega ma ei tea millal Läti Rahvusooper tuleb Tallinna ja mis kuupäeval Giselle kavas on. Loomulikult ma teadsin ja teavitasin teda ka soolasest hinnast. See teda aga ei heidutand, sest tema tahtis just seda etendust näha, et võrrelda lätlaste lahendust etendusega mida ta Roomas vaatamas oli käinud. Ja nii istusimegi me 18. jaanuaril kell 19:00 Estonia teatrisaalis, kus algselt pidasid oma kõned nii Eesti kui ka Läti kultuuriministrid, kusjuures pool Läti kultuuriministri kõnest oli eesti keeles ;)

Adolphe Adami ballett "Giselle"
Koreograaf-lavastaja: Aivars Leimanis
Läti Rahvusooper

Lugu ühest talutüdrukust ühes pisikeses külas, kellele meeldib tantsida ja kes tantsib kõige ilusamini. Lugu sellest, kuidas ta armub ja seejärel pettub ja suurest kurvastusest sureb. Kuid peale maisest elust lahkumist ootab Giselle-i ees vilide kaunims maailm - maailm kus elavad haldjaks muutunud pruutide hinged. Vilid tantsitavad noormehi kuni nende jõud lõppeb ning nad surnult maha langevad - vaid armastuse vägi võib noormehe päästa.

Kui rääkida ballettist siis esimesed mõtted ja tunded mis sellega seonduvad on romantika ja ilu. Samuti austus tantsijate ees või peaks neid hoopis sportlasteks nimetama, sest see millega nad laval hakkama saavad on lihtsalt ülim. Ma ei ole balletti asjatundja ja ei oska välja tuua mida tehti hästi/halvasti või õigesti/valesti. Ma tean vaid, et minu senised balleti külastused on mulle meeldinud, ma olen neist aru saanud ning nad on tekitanud minus sooja tunde ja tahtmise vaadata balletti veel ja selles osas ei erinenud ka Giselle. Ilus.

Kommentaare ei ole: